poniedziałek, 23 grudnia 2013

Snickerdoodle Cupcakes - Rudolfy


Autorką przepisu na te babeczki jest Martha Stewart - amerykańska kreatorka stylu życia, gotowania i prowadzenia domu polskiego pochodzenia. Wydała już wiele książek o gotowaniu, urządzaniu przyjęć czy wesel, a także o ręcznie robionych ozdobach na każdą okazję.

Snickerdoodle Cupcakes cieszą się na jej blogu wielką popularnością, dlatego postanowiłam je zrobić :) W oryginale babeczki udekorowane są kremem waniliowym i posypane zmielonym cynamonem, ja jednak zrobiłam na nich "reniferki" :) Inspirowałam się guru polskich wypieków Dorotą z bloga Moje Wypieki oraz Annie z angielskiego bloga With sprinkles on top.



Snickerdoodle Cupcakes


Składniki na muffiny: (24 sztuki)

3 szklanki mąki tortowej
1 łyżka proszku do pieczenia
szczypta soli
1 łyżka zmielonego cynamonu
230g masła 82%
1,5 szklanki drobnego cukru
4 duże jajka
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
1 i 1/4 szklanki mleka

Składniki na krem śmietankowy:

300ml śmietanki kremówki 36%
125g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Składniki na krem czekoladowy:

80g gorzkiej czekolady
3 łyżki masła 82%

Do dekoracji:

wiśnie kandyzowane
małe precelki
Smarties lub inne lentilki
małe okrągłe biszkopty

Przygotowanie babeczek:

Do miski przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia, szczyptę soli oraz cynamon.


W misie miksera ucieramy masło z cukrem na puszystą masę.


Następnie dodajemy pojedynczo jajka za każdym razem dokładnie mieszając do połączenia się składników. Dodajemy wanilię i dalej miksujemy. Następnie wlewamy mleko i dodajemy mąkę na przemian, do czasu aż skończą się nam składniki.


Formę do muffinek wykładamy papilotkami i każdą uzupełniamy do 3/4 wysokości ciastem. Pieczemy ok. 20 minut w temperaturze 180°C. Studzimy.


Przygotowanie kremu śmietankowego:

Śmietankę miksujemy na niskich obrotach do czasu aż zrobi się sztywna. Następnie dodajemy ekstrakt, cukier puder i serek mascarpone. Całość delikatnie mieszamy - ja użyłam trzepaczki :) Odstawiamy do lodówki aby krem zrobił się zimny i sztywny



Przygotowanie kremu czekoladowego:

Czekoladę i masło rozpuszczamy w kąpieli wodnej i odstawiamy do wystygnięcia. 

Białe Rudolfy

Wcześniej zrobiony i odstawiony do lodówki krem wkładamy do szprycy do dekorowania z szeroką gwiaździstą końcówką i wyciskamy powoli na babeczkę. Dodajemy nosek z wiśni oraz rogi z precelków. A co zrobić z oczami? No i tutaj miałam problem bo skąd wziąć białe cukierki.... Pomysł wpadł mi do głowy, gdy przypomniałam sobie, że lentilki tracą kolor... wsadziłam więc je pod zimną wodę i straciły kolor zostawiając białe owale :) Źrenice robimy z rozpuszczonej czekolady - maczamy w nich wykałaczkę i delikatnie nakładamy na lentilki.


Brązowe Rudolfy

Wyrównujemy babeczki ścinając ich czubki. Polewamy je czekoladą, następnie "przyklejamy" biszkopcik oraz rogi z precelków. Aby czerwony nosek ze Smarties'ów się trzymał przyklejamy go na czekoladę. Z oczami robimy identycznie jak w białych Rudolfach :) Odstawiamy do wystygnięcia czekolady.


I całe stado Rudolfów :)



1 komentarz:

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...