czwartek, 19 grudnia 2013

Pancakes, czyli Amerykańskie Naleśniki


Te naleśniki wyróżnia smak i puszysty wygląd. Czaiłam się już od dłuższego czasu aby je zrobić, aż w końcu zebrałam się w sobie ;) Przygotowanie pancakes było dobrą motywacją do wypróbowania syropu klonowego, którego to co raz mijałam w markecie i zastanawiałam się jak smakuje...

I pancakes i syrop klonowy okazały się przepyszne! Teraz żałuję, że tak długo zabierałam się do ich zrobienia. Polecam każdemu na śniadanie, obiad i kolację. I gwarantuję, że dzieci je pokochają! A co najważniejsze syrop klonowy jest baaardzo zdrowy i ma mniej kalorii niż miód. Jego smaku nie można porównać do niczego, po prostu trzeba spróbować! U mnie od dzisiaj zagości na półce :)




Pancakes, czyli Amerykańskie Naleśniki


Składniki: (ok. 20 naleśników)

450g mąki tortowej
2 łyżki proszku do pieczenia
pół łyżeczki soli
2 łyżeczki cukru
2 duże roztrzepane jajka
60g rozpuszczonego i ostudzonego masła
600ml mleka
masło do smażenia

Syrop klonowy dostaniecie w każdym większym markecie. Stoi on zazwyczaj na półce ze zdrową żywością.



Przygotowanie:

W garnuszku roztapiamy 60g masła i odstawiamy do ostygnięcia. Wszystkie składniki umieszczamy w misce i mieszamy mikserem. Ciasto ma być lekko grudkowate i gęste. Po wymieszaniu odstawiamy ciasto na bok mniej więcej na 30 minut. 


Naleśniki smażymy na małej patelni na małej ilości masła. Kiedy na cieście zaczynają robić się bąbelki to znak, że trzeba obrócić je na drugą stronę. 


Usmażone naleśniki układamy jeden na drugim tworząc wieżę, bądź rozdzielając każdemu po 3 sztuki. Polewamy syropem klonowym i zajadamy przy użyciu noża i widelca :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...