piątek, 24 stycznia 2014

Kurczak po grecku z kaszą kuskus i sosem tzatziki Jamie'go Olivera


Oprócz gotowania, uwielbiam kupować... książki! :) Mam pokaźną kolekcję książek o Michaelu Jacksonie, kryminałów Joanny Chmielewskiej i wszelakich poradników, ale chyba najwięcej - tych z przepisami. 3 półki uginają się od pomysłów na obiady, desery, ciasta i przystawki... Jeszcze trochę i zabraknie mi miejsca, a ciągle dokupuję... Mój ostatni nabytek to dwie książki Jamie'go Olivera " Każdy może gotować" i "15 minut w kuchni". Uwielbiam książki z ładnymi zdjęciami, które oglądając człowiek się robi głodny ;)

Od razu zapragnęłam ugotować coś z tych książek i padło na "Kurczaka po grecku z kaszą kuskus i sosem tzatziki". Przepyszne danie! A ile ma warzyw... :)



Kurczak po grecku z kaszą kuskus i sosem tzatziki 


Składniki na kuskus z warzywami:

300 g kuskusu
2 papryki w różnych kolorach
1 świeża papryczka chilli (ja pominęłam)
4 dymki
1/2 pęczka świeżego koperku
200 g świeżego lub mrożonego groszku (ja użyłam z puszki, bo mrożonego nie mogłam znaleźć)
1 mała garść czarnych oliwek
2 łyżki oliwy z oliwek
40 g fety

Panierowanie kurczaka:

2 piersi z kurczaka
1 czubata łyżeczka suszonego oregano
1 łyżeczka mielonego ziela angielskiego
1 cytryna
pieprz i sól
oliwa

Sos tzatziki:

1/2 dużego ogórka
250 g jogurtu naturalnego
1/2 cytryny
1/2 pęczka świeżej mięty (ja dałam suszonej)

Przygotowanie:

Do miski wsypujemy kuskus i zalewamy 0,5 l wrzątku, solimy i przykrywamy.  Cytrynę polewamy wrzątkiem i na małych oczkach ścieramy jej skórkę. Na talerzu wysypujemy przyprawy do panierowania, otartą skórkę z cytryny i obtaczamy w nich kurczaka. Następnie kładziemy na nich papier do pieczenia i rozbijamy na grubość ok. 1,5 cm. Kurczaka smażymy na oliwie z oliwek po 3-4 minuty z każdej strony, aż będzie złoty i gotowy w środku.


Na grubej tarce ścieramy ogórka. Posypujemy go sporą ilością soli, po czym porządnie wyciskamy i ugniatamy ręką, żeby odcisnąć wodę. Przekładamy ogórka do miski, dodajemy jogurt i sok z 1/2 cytryny, doprawiamy pieprzem, wsypujemy posiekaną (lub suszoną) miętę i mieszamy całość.

Za pomocą malaksera/blendera lub ręcznie siekamy na małe kawałeczki papryczkę chilli (jeśli ją dodajecie), kolorowe papryki, cebulę dymkę oraz koperek.Wszystkie posiekane warzywa kładziemy na dnie dużej blaszki. Następnie dodajemy podgotowany groszek, porwane na kawałki oliwki i skrapiamy całość sokiem z otartej cytryny oraz 2 łyżkami oliwy.


Kuskus spulchniamy widelcem i posypujemy nim warzywa. Całość dokładnie mieszamy i przyprawiamy do smaku. Kurczaka kroimy na paski i układamy na kuskusie. Posypujemy danie pokruszoną fetą i podajemy z sosem tzatziki.


3 komentarze:

  1. Rewelacyjne danie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam wyśmienity przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis wyśmienity.
    P.S. Do Sosu tzatziki brakuje chyba czosnku

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...