niedziela, 9 lutego 2014

Czekoladowa tarta z crème pâtissière i owocami


Od zawsze chciałam upiec tartę, ale coś brakowało mi odwagi. Stwierdziłam jednak, a co mi tam, w końcu to tylko kruche ciasto i krem... Ponieważ nie znalazłam jednego przepisu odpowiadającego mi składem, połączyłam... kilka! :) Efektem była przepyszna tarta czekoladowa z crème pâtissière (przypominająca  domowy budyń lub krem do karpatki) zwieńczona ulubionymi owocami :)

To ciasto na pewno posmakuje Wam jak i waszym dzieciom, nie jest bardzo słodkie, a owoce sprawiają, że nie tylko świetnie wygląda, ale równie dobrze smakuje :)



Czekoladowa tarta z crème pâtissière i owocami


Składniki na ciasto:

/foremka do tarty o średnicy 26cm/
200 g mąki tortowej
1 jajko
70 g kakao
120 g masła 82%
60 g cukru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

Składniki na crème pâtissière:

4 żółtka
100 g cukru pudru
25 g mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka ekstrakt waniliowego
350 g mleka

Do dekoracji:

truskawki
borówki amerykańskie


Przygotowanie:

Mąkę i kakao przesiewamy do dużej miski, dodajemy proszek do pieczenia, sól. Następnie mieszamy całość z cukrem. Dodajemy zimne! masło pokrojone w mniejszą kostkę i wyrabiamy ciasto albo na stolnicy, albo mikserem - do czasu aż powstały grudki.


Dodajemy jajko i zagniatamy ciasto w kulę. Zawijamy ciasto w folię spożywczą i odkładamy do lodówki na 30 minut.


Rozgrzewamy piekarnik do temeatury 220°C. Smarujemy masłem formę. posypujemy bułką tartą i wykładamy ciasto.


Kiedy je już dobrze uformujemy, dno ciasta nakłuwamy widelcem.


Ciasto możemy pokryć papierem do pieczenia i obciążyć fasolą lub dnem tortownicy. Ja jednak piekłam ją bez niczego, jedynie jak zaczęło lekko rosnąć w górę otworzyłam piekarnik i nakłułam lekko środek, aby ciasto opadło.
Pieczemy 10-15 minut na środkowym poziomie piekarnika. 


Po ostygnięciu wyjmujemy tartę z blaszki.

Przygotowanie kremu:

W misce miksera ubijamy żółtka, dodając cukier puder do czasu uzyskania puszystej masy. Następnie dodajemy ekstrakt waniliowy i mąkę ziemniaczaną. Całość mieszamy. 
Mleko zagotowujemy i dodajemy do jajecznej masy. Ubijamy mikserem. 


Kiedy wszystkie składniki dobrze się połączą masę przelewamy do rondelka i podgrzewamy na średnim ogniu ciągle mieszając. Aby masa dobrze zgęstniała doprowadzamy ją do wrzenia. Masa powinna być gęsta i mieć konsystencję budyniu. 
Polewamy tartę crème pâtissière i układamy na niej ulubione owoce.


Ozdobioną tartę wkładamy na kilka godzin do lodówki, a najlepiej na całą noc. Po upływie tego czasu delektujemy się jej smakiem! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...