wtorek, 17 listopada 2015

Sernik kokosowy


Na ten przepis natrafiłam przypadkowo przeglądając książkę z ciastami. Dzień wcześniej robiłam azjatycką zupę i zostało mi mleczko kokosowe - pomyślałam, że warto je wykorzystać. Poleciałam po resztę zakupów do sklepu i zabrałam się do pieczenia. Sernik jest prosty w wykonaniu, kremowy i bardzo smaczny.



Sernik kokosowy

Składniki: (na tortownicę 20-24cm)

200 g herbatników razowych lub czekoladowych
100 g masła 82%
50 g wiórków kokosowych (do ozdobienia)
masło do posmarowania formy

Składniki na masę serową:

500 g białego sera z wiaderka
120 ml mleczka kokosowego
2 jajka
120 g cukru
50 g miękkiego masła
1 laska wanilli

Przygotowanie:

Herbatniki rozdrabniamy w blenderze lub rozgniatamy za pomocą wałka. Masło roztapiamy i dodajemy do herbatników. Całość mieszamy do uzyskania konsystencji mokrego piasku. Dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia, a bok smarujemy masłem. Wsypujemy naszą ciasteczkową masę i dokładnie ugniatamy - wstawiamy do lodówki.

Laskę wanilli przekrajamy, wydrążamy miąższ (ziarenka). Ser ucieramy z masłem, mleczkiem kokosowym, cukrem i ziarkami wanilli. Nie za długo - tylko do połączenia się składników, żeby za bardzo nie napowietrzyć masy. Na sam koniec dodajemy jajka i mieszamy.

Piekarnik nagrzewamy do 170 C. Masę serową wykładamy na ciasteczkowy spód. Pieczemy ok. 60 minut. Po tym czasie studzimy sernik w uchylonym piekarniku, następnie wstawiamy do lodówki. Przed podaniem dekorujemy wiórkami kokosowymi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...