sobota, 14 lutego 2015

Pączkoffiny


Co prawda Tłusty Czwartek już minął, ale byłam tak zapracowana, że nie miałam czasu nic na ten smakowity dzień przygotować. Jednakże poprawiłam się i dzisiaj zaszalałam - upiekłam Pączkoffiny. Pewnie zastanawiacie się a cóż to takiego? Odpowiedź jest prosta - to połączenie pączków i muffin. Pączki dzięki pieczeniu są mniej kaloryczne, a ich smak wcale nie przypomina babeczek - z tych drugich mają tylko kształt. Ja do swoich dodałam prawdziwą konfiturę z ucieranej róży, którą sama robiłam :D

Karnawał trwa jeszcze do środy, dlatego jeśli jeszcze nie objedliście się pączkami czy faworkami zachęcam do upieczenia tych małych łakoci - nie pożałujecie! ;) Pączkoffiny bardzo szybko można je przygotować, a jeszcze szybciej znikają ... :)



Pączkoffiny


Składniki (na 12 sztuk):

140 g masła 82%
140 g cukru trzcinowego
200 g mąki tortowej
100 ml jogurtu naturalnego
2 duże jajka
12 łyżeczek konfitury z róży lub dżemu
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka sody
cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 190 C. Do miski wsypujemy cukier, mąkę i sodę. Całość mieszamy. W osobnej misce lekko ubijamy jajka, jogurt oraz ekstrakt waniliowy. Następnie stopniowo dodajmy do suchych składników.

W garnuszku rozpuszczamy masło i odstawiamy na chwilę aby przestygło. Masło wlewamy do masy i szybko wyrabiamy ciasto (nie za długo, bo pączki będą twarde).

Formę na muffiny wypełniamy do 2/3 ciastem i do każdego zagłębienia wkładamy łyżeczkę konfitury.


Następnie przykrywamy pozostałym ciastem. Pączkoffiny pieczemy 15-17 minut (powinny być lekko złote). Po wyjęciu z piekarnika odstawiamy na ok. 5 minut do wystygnięcia, następnie obficie posypujemy cukrem pudrem.

Pączkoffiny idealnie smakują jeszcze ciepłe ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...