czwartek, 30 października 2014

Straszne babeczki na Halloween


Halloween już jutro! Więc ostatni dzwonek aby upiec coś upiornego! Ja za wypieki zabrałam się wczoraj, z których dzisiaj rozdałam część, bo przecież nie mogę jeść tyle słodkiego! :P

Jako baza posłużyły mi babeczki cynamonowo-jabłkowe oraz krem maślany.Cała reszta zależy od Waszej inwencji twórczej :) U mnie powstały dynie, mumie i czarownice ;) Przepis na babeczki w dalszej części wpisu. Napisałam również jak stworzyłam swoje dekoracje.



Babeczki cynamonowo jabłkowe

Składniki:

/na 12 babeczek/
125 g miękkiego masła 82%
150 g cukru
2 średnie ubite jajka
0,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego
200 g mąki pszennej tortowej
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka cynamonu w proszku
2 łyżki mleka
1 średnie wydrążone i starte na tarce jabłko

Przygotowanie:

Rozgrzewamy piekarnik do temp. 180 C.

Masło mieszamy z cukrem do czasu aż masa stanie się puszysta. Dodajemy ubite jajka oraz wanilię. Dokładnie mieszamy. W osobnej misce przesiewamy mąkę, cynamon i proszek do pieczenia. Dodajemy do masy maślanej. Całość mieszamy. Na samym końcu dodajemy starte jabłka i delikatnie mieszamy - nie za mocno.

Ciasto nakładamy do 2/3 wysokości papilotek umieszczonych w formie do muffin. Babeczki pieczemy 20 minut.

Krem maślany:

175 g miękkiego masła 82%
350 g cukru pudru
0,5 łyżeczki aromatu waniliowego

Składniki mieszamy mikserem do czasu uzyskania jednolitej, puszystej i białej konsystencji. Krem gotowy! :)

Jak zrobić straszne babeczki ?


Mumię robi się najprościej, bo z samego kremu maślanego. Bierzemy końcówkę do zdobienia z płaskim otworem i "malujemy" bandaże. Na samym końcu umieszczamy oczy z kawałków czekolady.


Krem maślany farbujemy pomarańczowym barwnikiem spożywczym. Nakładamy warstwę kremu na babeczki i wyrównujemy płaskim nożem. Kupujemy cukier pomarańczowy lub tak jak ja, farbujemy cukier za pomocą pomarańczowego barwnika w żelu. Posmarowane kremem babeczki "moczymy" w cukrze, następnie za pomocą wykałaczki robimy rowki. Ogonek dyni robimy z patyków.


Czarownice - masę cukrową barwimy na fioletowo i za pomocą końcówki "gwiazdki" wyciskamy na babeczki. Jak zrobić kapelusz? To nic innego jak wafelek do lodów pomalowany czarnym barwnikiem spożywczym! ;) Barwnik rozrabiamy z małą ilością wody i malujemy wafelki. Czapki ozdabiamy za pomocą zielonej wstążki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...