poniedziałek, 5 września 2016

Burger z serem Halloumi


Wczoraj naszła mnie ochota na burgera, a nie chciało mi się zbytnio gdzieś jechać. Korzystając z tego, że mam już taras i grilla na nim postanowiłam sama zrobić sobie obiad! ;)
Aktuanie w Lidlu trwa tydzień grecki więc rzuciłam się na ser Halloumi - grillowany jest przepyszny - mogłaym go jeść i jeść :) Jeśli nie próbowaliście go - gorąco zachęcam!

Przepis na tego burgera jest mój - autorski - połączyłam w nim swoje ulubione smaki ;) Większość składników kupiłam w Lidlu.



Burger z serem Halloumi


Składniki na (4-5 porcji):

500 g mielonej wołowiny
1 łyżeczka sosu worcestershire
1 łyżka musztardy Dijon
1 jajko
pieprz, sól
4 bułki wiejskie
225 g sera Halloumi
pikle z ogórków w plasterkach
4 plasterki pancetty (cienko pokrojonego boczku)
1 pomidor
sałata batawia
sałata rucola
sos burgerowy
sos barbeque

Przygotowanie burgerów:

Mięso, sos worcestershire, musztardę, jajko, pieprz i sól mieszamy dokładnie rękami w misce. Tak aby składniki dobrze się połączyły. Nastepnie formujemy 4-5 kotletów i odkładamy - najlepiej do lodówki na 15-20 minut.

W międzyczasie kroimy pikle i pomidora na cienkie plasterki. Ser Hallomi kroimy wzgłuż na 4 paski grubości ok. 1 cm. Bulki przekrawamy na pół.

Rozpalamy grilla. Wrzucamy na ruszt burgery, ser oraz pancettę. Grillujemy do czasu aż burgery osiągną pożądany stopień wysmażenia, ser się zarumieni i zrobi się elastyczny, a z pancetty zrobią się bekonowe "skwarki". Pod koniec smażenia wrzucamy bułki - aby się podpiekły.


Składanie burgerów:

Dolną część bułki smarujemy sosem barbeque, kładziemy na nim sałatę batawię, następnie burgera, ser Halloumi, pancettę, plasterki pomidora, pikle i rucolę. Górną część bułki smarujemy sosem burgerowym.



I proszę.... burger gotowy :D



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...