wtorek, 24 lutego 2015

Czekoladowe serca z "Domowych Słodkości"



Po zebraniu całej kolekcji "Dekoracji Ciast" i przetestowaniu jej przepisów, gdy tylko zobaczyłam nową pozycję De Agostini "Domowe Słodkości" powiedziałam sobie, że muszę ją wypróbować!



Kupiłam pierwszy numer, który swoją wielkością mnie powalił... :) Ogromna tekturka, a na niej foremka do czekoladek, pudełko, sreberka no i oczywiście sama gazeta. Czasopismo przeleżało kilka dni jako, że nie miałam czasu na "testing", ale dzisiaj mnie tknęło i poleciałam po czekoladę... ;)

Muszę dodać, nigdy wcześniej nie robiłam czekoladek - myślałam, że za dużo z tym roboty... tym bardziej zdziwiłam się, że w 40 minut można zrobić słodziakowe serduszka wyglądające jak z najlepszej cukierni! ;) I już wiem, że moje segregatory znów się zapełnią nowymi gazetami... ;)

A poniżej zapraszam Was na tutorial jak samemu zrobić piękne i błyszczące czekoladki z foremką i przepisem z "Domowych Słodkości" :)




Czekoladowe serca z "Domowych Słodkości"

Składniki:

3 gorzkie czekolady (każda po 100g)
1 biała czekolada (opcjonalnie jeśli chcemy zrobić czekoladki dwukolorowe)

Narzędzia:

miska
rondelek
forma do czekoladek w kształcie serc
złota folia


Przygotowanie:

W garnku podgrzewamy wodę. Do miseczki do rozpuszczania czekolady wrzucamy połamane na kostki dwie czekolady. Miskę stawiamy nad rondlem z gorącą wodą i mieszamy do czasu rozpuszczenia się czekolady. 


Do miski z roztopioną czekoladą dokładamy pozostałą połamaną na kawałki i dokładnie mieszamy. Kiedy czekolada się roztopi niewielką łyżeczką nakładamy ją do foremki z serduszkami, tak aby każde wgłębienie było wypełnione masą po brzegi.


Nie przejmujcie się jeśli masa nie będzie idealna z góry, Nadmiar czekolady ściągnijcie nożem. Na koniec stuknijcie foremką o blat, tak aby powierzchnia się wyrównała i zniknęły bąbelki.


Tak przygotowane czekoladki zostawiamy na 30-40 minut do wystygnięcia. Po upływie tego czasu czekolada sama powinna odchodzić od formy. Aby wydobyć serduszka foremkę lekko wyginamy w obie strony. Wyjmujemy serduszka i kładziemy je na blacie.


Brzegi serduszek wyrównujemy małym ostrym nożem. Następnie zawijamy serduszka w złotą folię i pakujemy w pudełko ;)



Jak zrobić dwukolorowe serduszka?



Niewielką ilość białej czekolady rozpuszczamy w rondelku nad wodą. Za pomocą wykałaczki nakładamy na dnie foremki białą czekoladę w kształcie serca. Odstawiamy do ostygnięcia, następnie postępujemy jak wyżej.


"Domowe Słodkości" możecie kupić w kioskach lub zamawiając prenumeratę klikając [tutaj].

5 komentarzy:

  1. Też je dziś robiłam i wyszły pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam dylemat co do kupna tych gazetek. Pomysły na czekoladki oraz inne słodkości znajdę na stronach internetowych, ale tutaj z każdą gazetką jest również prezent. 60zł na miesiąc to jednak spory wydatek i zastanawiam się, czy warto wydać tyle kasy... Masz kolekcję z ciastami, jak oceniasz jakość dodawanych gadżetów? Warto wydać te 14,99zł za gazetkę z prezentem? Pozdrawiam PS: Serduszka rewelacja... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Agnieszka! ;) Robiłam bardzo dużo przepisów z Dekoracji Ciast i oczywiście poza dodatkami podobało mi się, to że jest od razu pomysł jak ich użyć. A jeśli chodzi o same przepisy są dopracowane. Mam całą stertę książek kucharskich i nie zawsze z przepisu wychodzi to co się zakładało. Z Dekoracji Ciast robiłam ciasta, muffiny i i ciasteczka i za każdym razem nie miałam problemu, że coś wyszło źle.

      Nie będę ukrywać, że nie wychodzi tanio, ale jeśli ktoś chce się nauczyć to tutaj jest wszystko fajnie pokazane. Co do Domowych Słodkości, to mam dopiero pierwszy numer i ciężko mi stwierdzić co będzie dalej ;) Ale z tego co widzę przepisy będą bazować głównie na czekoladzie ;)

      Usuń
  3. Tez mam ta gazetke a foremka obledna ;-) trzeba przyznac inspiruje;-) zrobie dla meza i przyjaciul :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. ta forma jest plastikowa, nie silikonowa. mnie czekolada nie chce wyjść z foremki... :/ beznadzieja.
    magazyn natomiast to przerost formy nad treścią...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...