środa, 30 grudnia 2015

Piernik kawowy z powidłami


Do upieczenia tego piernika skusił mnie dodatek kawy, bo takiego jeszcze nie jadłam. Potrzebowałam również przepisu, kóry nadawałby się do jedzenia na już... bez czekania aż ciasto dojrzeje. Absolutnie nie żałuję, że robiłam go na ostatnią chwilę - piernik wyszedł rewelacyjnie! Od siebie dodałam czekoladową polewę, która moim zdaniem jest idealnym uzupełnieniem całości.



Piernik kawowy z powidłami


Składniki:

125 g masła 82%
2 jajka
120 g drobnego cukru
250 ml płynnego miodu
50 ml świeżo parzonej mocnej kawy
280 g mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka mielonego cynamonu
1 łyżeczka mielonego imbiru
1 łyżeczka mielonych goździków lub utłuczonych w moździerzu
1 łyżeczka przyprawy do piernika
100 g suszonych lub wędzonych śliwek bez pestek
50 g orzechów włoskich
50 g suszonej żurawiny
masło i bułka tarta do formy
słoiczek powideł śliwkowych

Czekoladowa polewa: (opcjonalnie)
100 g rozpuszczonej w kąpieli wodnej gorzkiej czekolady

Przygotowanie:

Masło roztapiamy i studzimy. Jajka ucieramy z cukrem na pusztystą masę. Dodajemy do nich miód, masło i ostudzoną kawę, cały czas ucierając. Mieszamy ze sobą mąkę, proszek do pieczenia i przyprawy. Wsypujemy do masy miodowej i mieszamy. Suszone śliwki kroimy na kawałki, orzechy siekamy wraz z suszoną żurawiną. Owoce obtaczamy w mące i dodajemy do ciasta. Miszamy.

Keksówkę smarujemy masłem i posypujemy bułką tartą. Wlewamy do keksówki ciasto. Pieczemy 90 minut w 180 C. W połowie nakrywamy folią aluminiową. Studzimy. Kroimy na 3 części i przekładamy powidłami. Polewamy czekoladą i zostawiamy do ostygnięcia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...