niedziela, 22 grudnia 2013

Świąteczne babeczki z choinką


Uwielbiam babeczki, muffinki, cupcake i inne małe ciasteczka :) Chciałam zrobić ich świąteczną wersję, która byłaby zupełnie inna niż wszystkie. Ponieważ strasznie posmakowały mi kawowe muffinki, postanowiłam to właśnie je wykorzystać jako bazę i umieściłam na nich truskawkową choinkę :)

Te babeczki piekłam rok temu, ale dzielę się przepisem jeszcze raz z Wami :) Dzięki nim wygrałam również konkurs "Kreatywne Babki" i miałam okazję uczestniczyć w warsztatach kulinarnych z Kingą Paruzel :)

Poniżej znajdziecie przepis oraz instrukcje jak zrobić choinkę na muffince.



Świąteczne babeczki z choinką

Kawowe muffinki:

125g masła
125g brązowego cukru
125g mąki pszennej tortowej
łyżka kawy
2 łyżeczki gorącej wody
łyżeczka proszku do pieczenia
2 średnie jajka
2 łyżki kakao

Zielony krem maślany:

175g miękkiego masła
200g cukru pudru
łyżeczka aromatu waniliiowego
szczypta soli
zielony barwnik w proszku

Przygotowanie muffinek:

Łyżkę kawy zalewamy 2 łyżeczkami gorącej wody i pozostawiamy do ostygnięcia.  Do miski wrzucamy pokrojone na małe kostki miękkie masło i dodajemy cukier. Wszystko ubijamy ma puszystą masę. Następnie dodajemy schłodzoną kawę i dalej miksujemy. Nie przerywając mieszania dodajemy po jednym jajku.

Mąkę mieszamy wraz z kakao i proszkiem do pieczenia, po czym dodajemy ją do masy i razem mieszamy.
Tak przygotowaną mieszankę rozdzielamy na 12 papierowych papilotek ułożonych w formie do muffinków.

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 180°C. Babeczki pieczemy ok 15-20 minut.

Przygotowanie kremu maślanego:

Masło razem z cukrem, aromatem i solą miksujemy do uzyskania jednolitej puszystej masy. Na samym końcu dodajemy barwnik. I tu miałam problem ponieważ barwnik był jasno-zielony, a ja chciałam soczysto-zieloną choinkę... Dodałam więc trochę niebieskiego barwnika i kolor wyszedł taki jakiego oczekiwałam. Używając barwników uważajcie na ich ilość, ponieważ są bardzo mocne i szczypta może zabarwic nawet całe ciasto.

Jak zrobić choinkę?


Najpierw kupujemy truskawki, dostępne są w Biedronce - leżą zazwyczaj w chłodni koło sałat. Truskawki myjemy, obrywamy szypułki.


Następnie odcinamy górę truskawki, tak aby spód był równy. W środku truskawki wydrążamy małą dziurkę, tak aby truskawka potem stabilniej stała.


Krem maślany nakładamy do rękawa cukierniczego i wybieramy końcówkę "średnią gwiazdkę". Masę zaczynamy nakładać od dołu, okręcając truskawkę dookoła. Kiedy dojdziemy już prawie na samą górę, na środku babeczki robimy kleksa z kremu i kładziemy na nim truskawkę. Następnie wykańczamy szczyt choinki.


Gotowe muffinki możemy przekroić na pół - wyglądają wtedy bardzo efektownie lub zostawić w całości i zrobić niespodziankę gościom :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...