niedziela, 8 grudnia 2013

American Cookies


Amerykańskie ciasteczka znane są na całym świecie. Małe, kruche z czekoladą - świetnie wyglądają i tak samo smakują... :) Nasza polska odmiana to nic innego jak pieguski... Ja jednak chciałam zrobić te oryginalne ze Stanów. Szperałam w internecie i znalazłam różne przepisy, jednak żaden nie satysfakcjonował mnie w 100%. Dlatego... połączyłam przepisy i stworzyłam swój przepis na American cookies :)



American Cookies 



Składniki:

250g masła
300g brązowego cukru
300g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki soli
2 jajka
2 łyżeczki esencji waniliowej
200g gorzkiej czekolady
100g orzechów włoskich


Przygotowanie:

Miękkie masło ucieramy mikserem na średnich obrotach, następnie dodajemy w kilku partiach cukier i dalej miksujemy, aż do uzyskania puszystej masy. Na końcu wbijamy jajko oraz wlewamy esencję waniliową i dalej miksujemy.

W osobnej misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia oraz sól i etapami wsypujemy do masy. Orzechy i czekoladę rozdrabniamy na mniejsze kawałki i dodajemy do ciasta.



Miskę z powstałym ciastem przykrywamy folią aluminiową lub folią spożywczą i wkładamy na ok. godzinę do lodówki.


Przygotowujemy dwie blaszki i wykładamy je papierem do pieczenia. Nagrzewamy piekarnik do 180° C. Wyciągamy z lodówki ciasto i układamy je w kształcie placuszków o średnicy ok. 5-6cm na blaszce, pamiętając o zachowaniu odległości ok. 3cm między nimi.


Ciasteczka pieczemy 15 minut. Najlepiej smakują z zimnym mlekiem.... Mniam! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję bardzo za komentarz :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...